Αποθήκευση και ακινητοποίηση αυτοκινήτου, τί πρέπει να προσέξουμε στη μπαταρία (και όχι μόνο)!
07 Οκτωβρίου 2020
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κάποιος οδηγός αναγκάζεται για διάφορους λόγους να ακινητοποιήσει το όχημά του και να μην το χρησιμοποιήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για να αποφύγουμε δυσάρεστες εκπλήξεις όταν κινήσουμε και πάλι το αυτοκίνητο, υπάρχει μία σειρά από μικρές αλλά κρίσιμες λεπτομέρειες που πρέπει να προσέξουμε:
- Αυτονόητο είναι πως θα προτιμήσουμε κάποιον κλειστό και στεγασμένο χώρο, τόσο για μικρότερη καθημερινή επαφή με τον ήλιο, όσο και για λόγους ασφάλειας. Σε περίπτωση όμως που κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, μία καλή κουκούλα αυτοκινήτου θα αποσβέσει το κόστος της με την προστασία που θα προσφέρει.
- Καλό θα ήταν να γίνει ένα πλύσιμο του αυτοκινήτου πριν την ακινητοποίηση. Σε περίπτωση πχ που παραμείνει για καιρό μία κουτσουλιά ή ένας επίμονος λεκές, μπορεί κάλλιστα να προκαλέσει φθορά στο χρώμα.
- Το σημαντικότερο σημείο είναι η μπαταρία του οχήματός μας, που δε σχεδιάστηκε για μεγάλες περιόδους ακινησίας. Θα πρέπει να αφαιρέσουμε τα καλώδια από τους πόλους (μερικά αυτοκίνητα μάλιστα έχουν ειδικό κλιπ στον ένα πόλο), ειδικά αν η ακινησία αφορά διάστημα άνω της εβδομάδας.
- Έχουμε κατά νου πως με την αφαίρεση των πόλων δε θα λειτουργούν οι ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, παρά μόνο στην πόρτα του οδηγού, όπου υπάρχει θέση για κλειδί. Το πιθανότερο είναι να χάσουμε μία σειρά από ρυθμίσεις στα μενού του αυτοκινήτου, όπως και τις μνήμες του ραδιοφώνου.
- Για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα ακινησίας, μπορούμε είτε να φορτίζουμε την -αποσυνδεμένη- μπαταρία με κάποιο φορτιστή, είτε να βάζουμε μπροστά το αυτοκίνητο για πχ 10 λεπτά φροντίζοντας όμως πρώτα για τον κατάλληλο αερισμό του χώρου.
- Τέλος, δεν ξεχνάμε να βάλουμε επαρκή πίεση στα λάστιχα, όπως και να κάνουμε έναν έλεγχο όταν το αυτοκίνητο βγει σε κυκλοφορία.
Ειδικά σε περίπτωση μακροχρόνιας ακινησίας (πάνω από έτος) καλό θα ήταν να αλλαχθούν τα λάδια με την 1η ευκαιρία, να συμπληρωθεί «φρέσκια» σούπερ αμόλυβδη βενζίνη στο ρεζερβουάρ και να γίνει ένας πλήρης έλεγχος σε όλους τους σωλήνες που κυκλοφορεί υγρό (μήπως έχουν ξεραθεί), όπως και στο κύκλωμα του κλιματισμού.
Όσον αφορά τη μπαταρία του οχήματος,
- Συνήθως γίνεται εκκίνηση με καλώδια ή εκκινητή οχημάτων,
- Απαραίτητο είναι να ελεγθεί μαζί με τη μπαταρία και το κύκλωμα φόρτισης από εξειδικευμένο κατάστημα
Ακολουθώντας αυτές τις απλές οδηγίες μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως θα χαρούμε απροβλημάτιστα το όχημά μας όταν το ξαναβγάλουμε στην κυκλοφορία!